Thursday, October 1, 2009

♥ Warna-Warni Di Aidilfitri ♥

Salam Aidiftri kpd semua pembaca blog ni.
N3 kali ni nk citer pasal Hari Raya.
Thn ni aku beraya kat kg My B kat Jelebu N.9. Blk kg hari Jumaat kui 12tgh mlm.. Sampai kg dlm kui 3pg terus sahur utk pose yg terakhir bg thn 1430H ini. Family Kak Long je yg dh sampai.Hari Sabtu agak bz jugak lah tuk buat persiapan menjelang raye pd keesokan harinya.

Hari Ahad, tibalah sudah ari yg dinantikan.!!!Hari Raya Aidilfitri..Tp kali ni raye berbeza dr yg biase. Pas solat Subuh, aku takbir raye..bergenanglah air mataku..hampir menitik..tp ku tahan jugak..ahaks..maklumlah 1st raye berjauhan drpd family ku..Keadaan agak stabil aku pun tepon la Parent aku di kg..Situasi kembali sebak..tambah pulak dpt tau abah aku x sihat...Aku x mo ckp lame2 ngan diorg cos lg lame borak lg aku sedih...huwarrghh!!!Haziq lah penawar kesedihanku..hehehe

Selepas bersiap2 dgn semuanya baru..huhuhuhu, ktorg sume bermaafan2 antara satu sama lain. Family Abg Ngah & Kak Chik je yg x der. Berposing2 dulu, Pastu sume bergerak ke masjid tuk Solat Raya. Pas selesai solat ktorg pun pg lah beraye bbrape buah umah sedare mare..Abih beraye brulah blk umah..Huh!!penat toi..ptg tu tdokan Haziq terus tdo skali..ahaks..Raye ke-3 bersiap2 tuk blk ke kg halamanku kat Perak..OTW blk tu singgah sat kat umah opismet aku kat Juaseh, N.9. Rase jauh betoi perjalanan tuk smapai ke kg. Hampir 6 jam..Huh!!Akhirnya kui 9mlm ktorg selamat sampai kt kg..Aku sgt la terharu cos Parent aku siap anyam & masakkan ketupat semula khas tuk aku cos raye ari tu x dpt mkn ketupat..Mekasih Abah & Emak & adik2ku sekali..Aku beraya kat kg sampai raye ke-5 je..Mlm jumaat tu aku blk ke KL cos My B kene keje ari Jumaat tu..

Kat bwh ni ader gambo2 raye aku & family..
Tema color bju raye thn ni adalah kuning..ni je gambo yg sempat diambil..

Gambo Family kt N.9. Aku dh ade 14 org anak sedare sblh My B la.

Yang ni plak gambo kat kg aku. Adik aku yg ke-3 dh blk KL mase raya ke-3. X sempat pun nk jumpe dia cos dia kene keje ari Rabu tu.

Posing di pagi Raya..Tema thn ni Purple..Sedihnye...gambo aku x der dlm gambo ni :(
Gambo mase raya ke-4, blk dr kenduri kawen kwn aku Bashariah.



Ni lah gambo adik2 aku..5 org sumenye.Sorang lg tu mak aku..
Amboi!!!kan main lg korang berposing di pg Raya ek..Jeles aku..


Ni plak gambo mae beraye umah kakak ipo aku (Kak Chik) kat Bangi. Dia masak mee hong kong & nasi impit..Best tuh!!Lain kali masak lg ek Kak Chik.




No comments:

Post a Comment