Thursday, September 17, 2009

♥ Soping Raya ♥

Raya tinggal 3 hari lg ni...
Persiapan tuk menyambutnya aku buat ala kadar je la..
Minggu lepas aku g downtown Cheras...
dekat ngan umah aku je...
x sempat nk g Jln TAR..
beli baju raya ready made & selendang kat situ..
pehtu beli satu baju melayu Haziq,
kaler pink lg tuh...hehehe..
Kat downtown tu x de la plak jual baju melayu...
ade sebenonye, tp x menarik & x der pilihan..
so, kelmarin kene g Jln TAR gak...
Balik dr keje terus pg sane...
Haziq tinggai ngan baby sitter dia..
Ktorg parking kat dpn Jakel (kedai jual kain2 ni).
Tgk kat situ byk jual baju melayu..
so beli kat situ je la..maleh nk masuk Jln TAR tu..
sure ramai giler org & mase pun x der..
Niat nk cr baju melayu je, tp aku terbeli kain plak..
adeh!!org sibuk nk raye dh aku bru nk beli kain ela..
sape nk jahit??
bju tu bkn tuk raye pun..tuk wat baju kurung g keje..
Abih beli belah kat Jakel,
aku singgah jap Butik Ariani
kat dpn Jakel yg glemer dgn jualan tudung2nya.
Aku dengo kabo Butik Ariani tu ownernye wife kpd owner Jakel..
x tau la betoi ke x..Kaum adam x leh masuk Butik ni..aku masuk la sorg2..
huih!!!rege tudung2 nye bleh tahan mahalnye..x
termampu den nk boli...
Lepas tgk2 tudung tu aku & My B pg Maju Junction
tuk buka pose kat situ ngan member2 My B.
Setel buka pose pg Sogo plak
nk cr baju tuk si comel Haziq..
Adehh!!!susahnye nk cr cos size tuk bwh sthn ni dh x der pilihan..
cr punye cr dpt la 2 psg t-shirt & seluar.
Tgk jam dh 9.30..So ktorg pun terus blk..
Sian Haziq kene tinggai..
X cukup ngan pg Sogo,
mlm td g Giant plak kat ngan umah aku tu jerk..
kali ni x der la nk soping raye pun,
just nk beli pampers Haziq & brg2 dapur..

Tgk lah aksi Haziq ni..di tgh mengayakan baju Melayu & Songkok yg dbeli kat downtown Cheras.

Ni plak sebahagian biskut raye tuk thn ni...ade lg yg lom dpt lg..

Ha...yg ni plak adalah baju raya yg aku sibuk dok jahit manik tu...dah siap dah...simple jerk..sebenonye nk letak mcm2 lg kt baju ni, tp x sempat daa...

1 comment: