Tuesday, July 27, 2010

♥ Kek Coklat ♥

Kek Coklat lg...
kali mmg simple gile nk buat
tp x der la sampai aku gile kan..ahaks..
aku beli set tepungnye + gula
kt member aku Ann..
cume tambah beberapa bhn
adun kesemua bhn & kukus..
x sampai 1 jam pun nk siapkan kek ni
hasilnye mmg cukup pueh hati bg aku la
org lain aku x tau la...


Inilah set tepung yg aku beli tu
RM 7.50 shj
berserta gula + toping kek

dan inilah hasil kek yg di buat td

kek ni agak comot sket..ahaks..
cos aku main tuang je toping coklat tu atas kek
then maleh nk tuko2 tmpt yg lain
lg pun utk sendiri mkn kn..
yg sebenonye aku maleh....hahahaha

setelah di potong utk dihidangkan pd My B terchenta...

Tgk la kepadatan kek ni...
dan yg penting lembab..i like.....

Resipe kek ni adalah spt berikut:

BAHAN2

Butter Cair 1/2 cawan
Minyak 1/2 cawan
Telur 3 biji
Air Suam 1 Cawan
Susu Pekat manis 3 Sudu Besar
Esen Vanilla

CARA PENYEDIAANNYA

Blend Telur dan Gula hingga kembang,Masukkan Susu kemudian tepung ( diatas tu) berselang seli ngan air suam..pastu masukkan minyak dan butter yang dicairkan ..gaul hingga sebati..
Kemudian kukus selam 40 minit...


Tips: Klu nk senangkan masuk je sume bhn dlm blender..ahaks..

TOPPING juga ada disediakan

bahan yang dah ada tambah la ngan 3 sudu besar susu pekat, butter dan 1/2 cawan air...Satukan semua dan siram le kat atas kek Coklat tu....

P/S: Kpd sesiape yg nk mencube bleh la beli tepung kek ni
klu nk melalui aku pun bleh @ terus hubungi member aku Ann (019-4611246)

2 comments:

  1. mcm sedap jerk ko kasi la aku rasa leh gaks aku bli hehehe

    ReplyDelete
  2. meh la dtg umah aku..ade lg 2 potong..
    cukup la utk ko rase..ahaks..

    ReplyDelete