Friday, February 25, 2011

♥ BBQ Dinner ♥

Tarikh: 5/2/2011
Hari: Sabtu
Masa: 8.00 mlm
Tmpt: Halaman umah kt Kg Perak
Per: Makan2 Bersama Family

Cuti raye Cina 2011 jatuh hari khamis & jumaat
so leh la cuti sambung hari sabtu ahad
ramai la kan yg amik peluang bercuti
paling tdk pun blk kg la kan

aku pun blk kg gak..
blk dua2 blah kg lg tu
mlm khamis blk jelebu,
mlm sabtu blk perak plak

adik2 aku pun sumenye blk
so ktorg plan nk sambut besday mak aku
yg jatuh pd 03.02.2011
utk yg ke-52 thn
sambut skali ulangthn perkahwinan mak&abah aku
yg jatuh pd 08.02.2011
utk yg ke-30 thn

plan asal yg bwk mak dgn abah mkn kt restoren je
tp x jd plak sbb tbe2 kuar idea lain plak
ktorg wat BBQ kt umah jerk..
best sket kan, masak same2
mkn same2, leh ajak jiran2

plan asal share duit la kan adik beradik
tp tbe2 dgn murah hatinye
pengantin bru mau sponsor sumenye
Alhamdulillah..murah rezeki ko dek Nurul

persiapan dibuat drpd hari jumaat lg..
ye la kan nk kene beli brg2
gambo bwh ni lah org plg kuat utk majlis ni
adik aku yg tudung putih ni
Fitriah namenye cos dia yg plg awai blk
dan dia ni mmg rajin bab2 gini ni..
byk bende dia la yg setelkan..



Kreatif jgk la abah aku ni
dia buat tmpt pembakar BBQ ni
guna tmpt kereta sorong lame
pehtu di pacakkan dgn kayu
dh jd tmpt pembakar
x yah la nk beli tong drum ke
@ tmpt bakar BBQ yg kt kedai tu


Lepas Maghrib majlis bermula
Adik Ipar aku sdg menghidupkan arang
utk dijdkan bara
Ayam2 yg sdg dibakar
bkn ayam saje tau
Daging, sotong, Udang, Sosej pun ada

Inilah menu2 kami mlm tu
Mak aku ade gak masak nasi impit kuah kacang
sbg menu tambahan
Ini dia psgn pengantin baru
dan org yg sponsor majlis mlm tu
adik laki aku yg sdg merase ayam tu dh masak blom
Haziq dh berjaya buat PEACE!!

Kami adik-beradik belikan kek utk our parent
diorg x tau pun kami beli kek ni
adik aku yg beli
kami sorok kan kek kt umah pakcik aku
rupe2nye kek tu ade tulih name aku & My B gak
diorg kate kire sambut skali la tu
kan ktorg nye 3rd anniversary 09.02.2011
TQ ye adik2 ku sume
syg koranggg...
siap ade sawang2 yg berterbangan lg tau

Selamat hari ulangthn perkahwinan
utk mak & abah
semoga kekal bahgia hgga akhir hayat
epi 3rd annivery juge kpd kami sendiri..ahaks
x sempat nk amik gambo full cake
acceli tmpt kek yg dh dipotong tu
ade name aku & My B
xcited sgt dgn sawang2 tu la ni
sampai lupe nk amik gambo kek..
Bergambo keluarga termasuk makcik & pakcik aku



kami dok lepak mkn2 sampai kui 11.00 mlm gak la
sonok kan lepak2 gini
drpd mkn kt restoren, mase terhad
next time klu ade rezeki nk buat lg
plan nk buat family gathering besar2an
3 @ 4 keturunan ke cos kami mmg still contact
x sabo nk tunggu hari tu nanti
tp x tau la bile..angan2 jek...hahahaha

No comments:

Post a Comment