Monday, January 31, 2011

♥ Perkahwinan Nurul & Fairul - Part 3 ♥

Date: 19 Disember 2010
Hari: Ahad
Masa: 1 pm
Tmpt: Kampung Jerang, Ng Sembilan
Per: Majlis Sambut Menantu kt tmpt Mertua adik aku

Rombongan kami pg 4 buah kenderaan je
dr kg 1 buah van, 1 pajero
dr KL kete aku & kazen aku dr Kajang
pengantin juge dgn ketenye sendiri
kire 5 buah kete la termasuk pengantin

Family dr kg bertolak 4 pg tau..
Singgah kt R&R Ulu Bernam
utk solat Suboh & bekpes
Dlm kui 6.30 pg abah tepon
suh cpt2 siap diorg dh nk gerak
aku yg bru nk bangun kelam kabut dibuatnye
jenuh la nk kejut si Haziq
punye la susah nk bangun pg
mane x nye tdo kui 12 @ 1 mlm je
ape lg meraung2 la time nk mandikan dia
itu pun mandi air suam...

dlm kui 8.30pg la gerak dr KL
ktorg ikut Highway LEKAS
mmg LEKAS betoi sampai umah pengantin
sampai dlm kui 10.30pg
oleh krn kg mertua adik aku x dkt dgn mertua aku
ktorg pun singgah la kt situ
utk menyiapkan pengantin
mmg dh bgtau awai2 nk singgah situ
diorg ade sediakan mcm2 mkanan
utk menjamu kami ni..
abih licin sume nye smbil tunggu pngantin siap
mekasih kpd sume ye krn melayan kami dgn baik :)

Dekat kui 1ptg gak la pengantin disiapkan oleh mak andam
terus bergerak kerumah pengantin
x sampai 10 min sampai..hehehe

Ketibaan pasangan pengantin

Rombongan kami disambut oeleh flower girl & boy also
Dan juge disabut dgn mercun berdentam dentum
berserta asap2 yg berkepul2
spt gambo di bwh ini
Pengntin pun terus disandingkan
Pehtu ade la acare renjis merenjis

Kompang berkompang
Silat Menyilat - ni adik aku ni
Pehtu mkn beradab la plak..huhuhu
Gambo kenangan bersama Mak & Abah
Kami sekeluarga
Kami 1 rombongan..ade gk yg x mo masuk..
byeee.....

Family pengantin lelaki


Sudah tentunye gambo family tuan punye blog..ahaks
Majlis potong kek plak ptg tu
Inilah DJ bersama isterinye
yg x jemu2 bercelote & menghiburkan kami
mereka ni x lain & x bukan
abg ipar aku & biras aku la
aka abg ipar & kakak kpd adik ipar aku aka Fairul
aka kakak ipar & biras adik aku yg bru kawen ni
ape bende aku yg belit2kan ni
hahahaha
dipendekkan citer
adik aku kwen dgn adik kpd biras aku
paham x??ekekekeke


Dalam pukul 3 ptg lebih rombongan Perak pulang
tp ade sesuatu yg tlh berlaku
van yg disewa mengalami masalah
mati dtgh jln
di kwsn Jeram Toi, N.9
siannye family aku
terpakse melepakkan diri di tp jln
sampai la kui 9mlm klu x silap aku
bru van tu jln blk
mujur la aku ade biras aka abg Long
suami kakak ipar aku aka Kak Long My B la
abg long ni pandai gak dlm bab2 gini
ye la time cuti kan..
sume mekanik tutup kedai
Mekasih byk Abg Long tlg repairkan van tu
diorg sampai kg perak dlm kui 2 pg
sure kepenatan, dr pukul 3 pg bngun
sampai umah blk pukul 2 pg..
Ape2pun Alhamdulillah syukur
sumenye selamat &
selesai sdh majlis perkahwinan adik aku

No comments:

Post a Comment